اينجه هنر

آیت‌ا... خامنه‌ای: هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست. دوستان،بسيار خرسندم ،ازاينكه چند لحظه با شما هستم.وشما نيز با نوشتن نظرا ت خود مرا در بهتر بودنم ياري نماييد.

 

1- هنر به کودکان می آموزد تا درباره ی روابط کیفیف قضاوت های درستی داشته باشند. بر خلاف بسیاری از برنامه های آموزشی که بر پایه ی پاسخ های صحیح و قوانین قرار دارند، در هنر و آموزش آن قضاوت ها پیش از قوانین رواج دارند.
2- هنر به کودکان می آموزد که مسائل دارای بیش از یک راه حل و پرسش ها دارای بیش از یک پاسخ هستند.
3- هنر دیدگاه های چندگانه را می ستاید. یکی از بزرگترین و اساسی ترین درس هایی که هنر به آموزش آن می پردازد این است که روش های بسیاری برای مشاهده و تفسیر دنیای پیرامون ما وجود دارد.
4- هنر به کودکان می آموزد که در شکل های پیچیده ی حل مسأله، اهداف به ندرت ثابت هستند، اما دگرگونی در محیط و فرصت ها در این گونه موارد فراگیری بسیاری دارد. یادگیری در هنر نیازمند توانایی و تمایل به چشم پوشی از وقایع پیش بینی نشده ی پدید آمده در کار است.
5- هنر این حقیقت را آشکار می سازد که نه واژگان در صورت اصلی خود و نه اعداد قادر به تفسیر آنچه که ما می دانیم نیستند. محدودیت های زبان  ما، نشانگر و توصیف کننده ی محدودیت های شناختی ما نیست.
6- هنر به دانش آموزان می آموزد که تفاوت های کوچک دارای تأثیرات بزرگ هستند. هنر به نکات ظریف می پردازد.
7- هنر به دانش آموزان می آموزد که به حلاجی مسائل و مواد بپردازند. همه ی انواع هنر در برگیرنده ی ابزارهایی هستند که با بهره گیری از آنها می توان تصاویر واقعی ساخت.
8- هنر کودکان را  در یادگیری بیان آنچه که نمی توان بیان کرد یاری می دهد. هنگامی که از کودکان می خواهیم تابه توصیف احساسی که یک اثر هنری در آنان بر می انگیزد، بپردازند می بایست از قابلیت های شاعرانه وجود خود بهره گیرند تا واژگانی را بیابند که توصیف گر احساساتشان باشد.
9- هنر ما را قادر می سازد تا به تجربه هایی  دست یابیم که هیچ منبع دیگری توانایی تولید این تجربه ها را ندارد، همچنین هنر ما را قادر می سازد تا از طریق این تجربه ها گستره و گونه های احساسات خود را کشف کنیم.
10- جایگاه هنر در برنامه های آموزشی مدارس آنچه را که به باور بزرگسالان با اهمیت است، به صورت نمادین برای کودکان به تصویر می کشد.
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:,ساعت 22:48 توسط دبير هنر| |


Power By: LoxBlog.Com

خدمات وبلاگ نويسان جوان

استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین

;font-size: 8pt ;TEXT-ALIGN: center ;font-family: Tahoma ;FONT-WEIGHT: bold ;}